Droog Training

De droog training voor de jeugd is op het UT terrein. De training is bedoeld voor de jeugd vanaf 9 jaar.  Voor schaatstrainingen op het ‘droge’ onderscheiden we drie typen oefeningen:

  • balansoefeningen (schaats-gerelateerd)
  • schaatstechniek oefeningen
  • schaats specifieke kracht-oefeningen.

Bij schaatstechniek oefeningen bootsen we de schaatsbeweging (op onderdelen) na met als doel het inslijpen van de correcte schaatsbeweging.

Bij schaats specifieke kracht-oefeningen ligt het accent eerder op het vergroten van de schaats specifieke spierkracht dan op het inslijpen van de schaatsbeweging.

Er zijn maar weinig schaatsoefeningen op het droge die zuiver balansoefening of zuiver schaats-techniek oefening zijn. De meeste schaatsoefeningen op het droge zijn een combinatie van balans, souplesse, coördinatie, kracht en conditie.

Naast de specifieke schaatsoefeningen werken e aan het verbeteren van de conditie. De conditie wordt met enige regelmaat gemeten door het lopen van een coopertest.

.

Loginstatus

Zoek in site:

Clubagenda
BegindatumAanvangNaamDeelname
29-09-201908:00Geen kaart dit seizoen
(2)
30-09-201918:00Binnenbaan Maandag 2e uur
(5)
30-09-201918:30Maandag 2e uur
(22)
01-10-201917:00Maandag 1e uur 
02-10-201917:00Woensdag 1e uur 
02-10-201918:30Woensdag 2e uur
(34)

Nieuws

16-09-2019

SIJE teams op podium bij de zomertriathlon

Lees meer...


Ogenblik a.u.b. ...